10 храни, които усилват метаболизма

Вече на почти всички етикети има описание всяка храна какви калорийни стойности има. Има диетични щандове, има БИО продукти и тн. Като цяло разнообразието е огромно и всеки от нас има избор да прецени как да се храни. Много е важно да се изгради правилен режим на хранене, продуктите да се комбинират правилно и да се спазват определени часови интервали през които да приемате менюто си ако искате организма ви да е здрав, да изгаряте бързо това, което сте поели и да не трупате излишни килограми.

 

Приготвили сме ви списък с 10-те храни, които подпомагат изгарянето на мазнините и регулират телесната маса. Хубаво е да ги включите в дневното си меню, ако не всички то поне част от тях.

 

1. АВОКАДО

META1
http://athleanx.com/

Пълно с полезни мазнини, които ви помагат да изхвърлите вредните такива от тялото. Естествените мастни киселини съдържащи се в авокадото засилват метаболизма и ви помагат да изгаряте калориите по-бързо. Освен това ви засища бързо и не е необходимо да се изяждат големи количества храна. Освен това съдържа много витамини и минерали като: витамин Е, витамин С,В, магнезий и калий.

 

2. СЬОМГА

Ако не сте включили в менюто си поне веднъж седмично сьомга, сега е момента да го направите. Тя е пълна с протеини, които ще ви помогнат да подпогнат растежа на мускулите / ако тренирате/. Тя е най-добрия източник на мастните киселини  Omega 3, които помагат за засилване на метаболизма, като увеличава инсулиновата чувствителност. Също така помагат на мускулите да се възстановят след натоварване.

 

META2
http://athleanx.com/

3. Олио от КОКОС

Олиото от кокос е един от най-мощните стимуланти за метаболизма. Няколко проучвания са доказали, че мастните киселини съдържащи се това олио подпомагат изгарянето на калориите с много бързи темпове. Хубаво ще е да заместите обикновеното олио с което приготвяте храната си с това.

 

4. ЗЕЛЕН ЧАЙ

Той помага с намаляването на теглото по няколко ключови начина. Първо ще ви засити, особено ако го пиете топъл. Второ, зеления чай засилва метаболизма с 10% и трето, антиоксиданти наречени катехини открити в него повишават изгарянето на мазнините и регулират глада. Това са няколко много важни причини поради, които е необходимо да приемате зелен чай ежедневно.

 

5. БОРОВИНКИ

Най-добрата закуска, която бихте могли да си поръчате. Богати на антиоксиданти, с ниско съдържание на калории, пълни с фибри ще ви заситят напълно. Те са много полезни за тези от вас, които са с висока захар защото са достатъчно сладки на вкус и същевременно имат малко съдържание на захари. Може спокойно да заместите бонбоните с тях. Много полезни са в борбата с рака, съдържат също витамин С,Е и магнезий.

 

6. ОВЕС

Фибри е ключовата дума тук, ето защо овесените ядки е една от любимите ни закуски. Овесените ядки може да ги консумирате не само сутрин с мляко или вода. Спокойно може да ги включите и в други ястия,като мъфини, кюфтета, хляб и др. Те са много добър източник на витамин В, тиамин, селен  и др.

 

Cheerful blond woman eating grapefruit
http://athleanx.com/

 

7. ГРЕЙПФРУТ

Този плод присъства в почти всички диети още от 80-те години ;). Това е така може би защото съдържа компоненти, които намаляват инсулина в организма. Той също така съдържа протеини и много вода, която ще ви помогне да се чувствате сити. Пълен с витамн С, А и някои от В витамините, също витамин Е.

 

8. ЯЙЦА

Да не забравим този чудесен продукт богат на протеини. Задължително включете яйца в закуската си. Поемайки протеини на закуска ще бъдете сити и пълни с енергия през целия ден. Особено при жените чувството на ситост ще е по-дълготрайно и ще им помогне да не хапват между основните хранения разни изкушения. Яйцата са пълни с витамин В12

 

9. ЛЮТИ ЧУШКИ

Пълни с антиоксиданти, засилват метаболизма и изгарянето на калории. Това означава, че всеки път когато се храните с люта храна ще изгаряте повече калории отколкото сте поели. Съдържат също витамини А,Е, С В6 и В12.

zart bittere Schokolade
http://athleanx.com/

 

10. ЧЕРЕН ШОКОЛАД

Може и да ви е учудващо, но и този продукт е списъка. Ако имате нужда от нещо сладко именно черния шоколад е вашето решение. Пълен е с полезни мазнини, които засилват метаболизма, така че няма стршно може да си похапвате спокойно.

 Е дами това е, сега вече знаете на кои храни трябва да наблегнете за да сте във форма!

 

 

 

 

източник: ladymagazine.bg#

снимка:greatist.com

 

 

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.