9 лесни йога пози за по-добър сън

Безсънието е често срещан проблем в наши дни. Ако не си набавяте 7-8 часа сън в денонощието е възможно да се чувствате отпаднали и изтощени и силите да не ви стигат за нищо.

Честно казано има толкова много начини да се отърсим от стреса, но повечето от нас си намираме много успешно оправдания. И така се трупа ден след ден напрежение, което в един момент експлоадира в болести, нервност и тн.

Не е нужно да стигаме до такива крайности, нужно е да отделяме по 10-15 минути сурин и вечер за да освобождаваме тялото си от стрес. Много от вас могат да си кажат: Кой сутрин е стресиран? Привидно никой и всички. Тъй като по-голямата част от хората не спортуват редовно, жените с бебета стават по 20 пъти през нощта за да обгрижват детето и сутрин са като пребити и въпреки това трябва да станат за да се погрижат за съпруга си, за по-голямото дете ако има такова и тн.

Подбрала съм ви няколко упражнения, които може да практикувате сутрин или вечер, както ви е удобно. Пускайте си хубава музика и отваряйте прозорците за да дишате въздух:

#1. С крака до стената

Yoga-sleep-pose-1

Това е лесна поза, която вярвам почти всеки от нас прилага в къщи след тежък и изморителен ден. За тези, които не почиват по този начин е хубаво да знаят, че в случаите, когато имате проблем със съня е необходимо да постоят с крака опрени в стената за около 10 минути и напрежението ще отмине, а след това ще заспят много бързо.

#2. Разтворена пеперуда

Yoga-sleep-pose-4

Дори и никога да не сте практикували йога спокойно може да направите това упражнение. Легнете на пода, сгънете краката в колената и след това ги отпуснете в страни, като допирате стъпалата на ходилата си едно в друго. Тази поза може да я правите и на леглото си, тъй като в нея човек се отпуска много лесно и може бързо да заспи.

#3. Спинално завъртане в седнало положение

Yoga-sleep-pose-3

Тази поза ще ви помогне да отпуснете напрежението в гърба си. Дори и да ви изглежда много лесна при нея има много здравословни ползи. Седнете на пода и разтегнете хубаво краката, след което поставете левия върху десния и след 4 мин. повторете с противоположния крак. Постойте така около 8 мин. Важно е да се почувствате хубаво разтегнати.

#4. Легнала поза

Yoga-sleeo-pose-5

Това е типичната поза, която се прави при повечето йога занимания – обикновено е последното упражнение с което инструктора завърша сесията. Тя помага да намалите напрежението и да освободите съзнанието си от притеснения и мисли, които ви напрягат. Практикувайте я редовно в съпровод с нежна музика, която подпомага процеса на отпускане.

#5. Сила с повдигнати крака

Yoga-sleep-pose-2

Може би забелязвате, че позите които подобряват съня и ни помагат да се отърсим от стреса са лесни за изпълнение. Тази поза не прави изключение. Ако имате дечица, спокойно може да я практикувате заедно с тях. Повече деца много я харесват. Хубаво е да я правите сутрин, когато искате да се събудите пълни с енергия и добро настроение.

#6. Поза Рало

Yoga-sleep-pose-6

Ако прекарате в тази поза поне 1 мин. ще подобрите значително съня си. Позата „Рало“ е от т.нар. обърнати пози в йогата и  действа стимулиращо върху жлезите с вътрешна секреция. Спомага за по-доброто кръвообращение и оросяване на мозъка и повлиява на паметта и концентрацията.
При обърнатите пози се стимулира много именно щитовидната жлеза, а неините хормони усилват процесите на разграждане и спомагат за превръщането на излишните мазнини в енергия.

#7. Детска поза

Yoga-sleep-pose-7

След дълъг и изтощителен ден, всичко от което имате нужда е да си починете и да се отпуснете. Тази поза е измислена за да помага на хората именно в това. Застанете на колена на пода, след което изпънете дълбоко напред ръцете като едновременно с това положите главата си пред колената. Стойте така в продължение на 5 мин.

#8. Изправени окови

Yoga-sleep pose-8

Това е поза, която не препоръчвам на начинаещи, тъй като е необходимо да сте добре разстегнати за да не чувствате напрежение при изпълнението и. Ако обаче сте от хората, които са спортували или спортуват, след като разтегнете добре тялото съберете краката, наведете се напред и прегърнете плътно с ръце коленете си без да ги свивате, като с ръце може да хванете глезените. Постойте така от 3 до 5 минути.

Ако имате проблеми със съня опитайте някои от тези пози, като ги правите на спокойна и релаксираща музика, може да си запалите и няколко ароматни свещи. Така лесно ще се отпуснете и ще премахнете стреса от тялото си.

Ще се радвам да споделите с нас вашите любими йога пози като коментар под статията 😉

 

 

 

 

източник: www.ladymagazine.today

снимки: womanitely.com

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.