6 супер храни за сърцето

Жените не по-малко от мъжете са подложени на риск от сърдечно-съдови заболявания и сърдечни пристъпи. Всъщност именно болестите на сърцето са основна причина за смъртността на жените над 65-годишна възраст. По данни от статистически проучвания, при американките рискът от сърдечно-съдово заболяване е 4-6 пъти по-висок, отколкото рискът от рак на гърдата.

При жените сърдечно-съдовите заболявания се развиват в по-напреднала възраст в сравнение с мъжете, с 7-8 години по-късно. За сметка на това обаче към 65-годишна възраст не само показателите между половете се изравняват, но и рисковете стават по-високи при жените.

Факторите, които водят до развитие на сърдечно-съдови заболявания и при двата пола са: тютюнопушене, хипертония, високо ниво на холестерол, семейна анамнеза и възраст. Анализирайки начина си на живот, семейната история на заболяванията и общото здравословно състояние може да добием представа за потенциалния риск от сърдечно-съдово заболяване. В случай, че оценката е повишена е добре съвместно с лекаря да се състави профилактичен план.

По традиция лекарите веднага ще ви препоръчат да спрете цигарите, да започнете ниско маслена диета, повече движение и прочие. Всичко това е много полезно, но ние ви препоръчваме да се научите да се храните балансирано и в частност да наблегнете на определени храни, които включвайки ги в менюто си ще подобрите значително сърдечните си функции.

Ядки 

drynuts
Pinterest

Суровите ядки не са с ниско съдържание на калории, но те съдържат високо съдържание на полезни мазнини и на всички е известно, че се борят много успешно с лошия холестерол. Освен това намаляват значително риска от сърдечни заболявания. Според Франк Ху професор по епидемиология в Harvard School of Public Health хранейки се веднъж дневно с около 50-100гр. сурови ядки намалявате с 30% шанса да получите инфаркт.

Соя

Соята също понижава нивата на холестерола. Ако започнете да консумирате като за начало веднъж седмично соя е страхотна стъпка в посока предпазване на сърцето. Ако не сте фен на Тофу, пробвайте соево мляко, едаме, соеви кълнове. Всички те съдържат соя.

Горещо Какао

Какаото съдържа високи нива на флавоноиди, които са част от фитохимикали действащи като превенция от сърдечни болести. Учените са установили, че в горещото какао се съдържат повече антиоксиданти отколкото в чая и червеното вино, а топлината им помага да се включат по-бързо в кръвоносната система.

Бобови култури

lentilsalat
Pinterest

Боба, лещата и всички останали от този род култури са с високо съдържание на фибри и фолиева киселина, които помагат за намаляването на холестерола с което се намалява значително риска от сърдечни болести.

Броколи

Страшно мощен антиоксидант са броколите, с което ви помагат да предпазите сърцето си от високо кръвно налягане, инфаркт, аритмии и тн. Ново изследване проведено наскоро показа съдържание на веществото глюкорафанин, което спомага здравословното състояние на сърцето, бори се с различни възпаления, и засилва естествената защита на организма срещу химикали.

Грейпфрут

Grapefruit
www.awesomecuisine.com

Прясно изцеден сок от грейпфрут е пълен с флавоноиди, същите като при червеното вино, които се борят с лошия холестерол който води до образуването на плаки по стените на артериите. Сока от грейпфрут също намалява риска от развитието на кръвни съсиреци, които водят до сърдечни пристъпи или т.н. инфаркти.

 

Ако не можете да промените хранителните си навици изведнъж, то със сигурност ще можете да включвате постепенно тези продукти в ежедневното си меню. Здравето е най-голямото богатство на човека и не можем да се отнасяме безотговорно към него!!!

 

 

 

източник: ladymagazine.bg

снимка:greatmed.net

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.