Кардио упражнения у дома

За да сте в тонус и да поддържате добра форма не е необходимо да ходите всеки ден на фитнес. Спокойно може да се справите с тази задача у дома. За да правите кардио упражнения в домашна обстановка не са ви необходими уреди. Ето няколко, които ще ви предоставят наведнъж удобство и ефективност. Освен изгарянето на калории , тренирането на сърдечно-съдовата система , е от изгода и за здравето като цяло. Експертите препоръчват тренировки най-малко три пъти в седмицата като интервалът помежду им да не е повече от два дни. По този начин се осигурява добра кондиция на  сърцето и белите дробове , а нивата на мазнини в организма са оптимални.

 

Качване на стъпала

Превърнете и стълбите в уред за фитнес. Изкачването им е ефективна кардио тренировка , която учестява дейността на сърцето и гори калории. Може да си поставите определена цел, която да преследвате, и така да направите упражнението по-целенасочено. Да речем, опитайте да качите даден брой стълби за фиксирано време. Увеличете скоростта, като пропускате всяко второ стъпало или като скачате наведнъж с двата крака върху стъпалото.

 

Скокове от клек

Добавете кардио компонент към клека. Започнете в изправен стоеж с крака, разкрачени на ширината на раменете. Сгънете коленете – все едно седите с гръб опрян в облегалката на стол, като внимавате коленете ви да са така сгънати, че да не задминават пръстите на краката ви. Снижете се колкото можете по-надолу, докато коленете ви образуват ъгъл от 90 градуса. От тази поза, използвайте силата на краката си, за да отскочите. Стремете се да не стягате коленете и да се приземявате гладко на двата крака.

 

Скачане на невидимо въже

Постигнете ефект от скачането на въже без използването на никаква оборудване. Самото скачане е твърде ефективно кардио упражнение, понеже е с висока интензивност. За да го изпълните, скачайте надолу и нагоре, като през това време движите ръцете си сякаш действително държите въже. Можете да разнообразите: например редувайте скачане на един крак или скачане два пъти по-бързо от нормалното темпо. Кардио упражненията правят доста повече от изгарянето на калории – колкото по-добро е дишането ни, толкоз по-ефективно работят сърцето, белите дробове и кръвоносните съдове транспортират кислорода из цялото тяло. А това прави по-лесно изпълнението и на обичайните, неизискващи твърде много натоварване задачи в ежедневието.

 

Скокове около кутия

Скоковете около кутия са друго упражнение, което не изисква оборудване, а е перфектно за изразходването на доста калории за единица време. Направете си своеобразна кутия от четири предмета – за да се образуват четирите ъгъла на кутията. Или просто си я представете. Колкото по-голяма е кутията, толкоз по-трудно ще бъде упражнението. Застанете в средата й и подскочете първо в десния горен ъгъл, след това в левия долен ъгъл, долния десен и горния ляв. Повторете колкото пъти желаете. Променете или обърнете последователността по желание – за повече разнообразие и затруднение.

 

 

източник: zdravno.bg

снимка:getbusyfitbody.tumblr.com

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.