Как да сме по-продуктивни

Честно да си призная съм от момичетата, които започват деня с един дълъг списък от задачи, от които често една част остават недовършени… Това ме накара да се позамисля по темата и да измисля начин как да бъда по-продуктивна, за да не се получава така че да нося повече дини под една мишница отколкото мога в действителност.

Често пъти да балансираш между  бизнес ангажиментите си и това да си 24/7 мама е мисия невъзможна, когато в играта се включат и ангажименти като пазаруване, готвене и чистене и задачата направо става WAW.

Със сигурност къщите ни няма да блестят от чистота всеки път като ги погледнем, децата няма да са пример за подражание на детската площадка, просто защото ще са по-диви от останалите, коша за пране понякога ще прелива и на гладачницата все ще има дрехи за гладене. Повечето жени биха се стресирали в такава ситуация и биха се пуснали по течението, но не и Аз….вечният оптимист 🙂

Какво да правим обаче за да се случат нещата, така че да няма изостанали задачи, пренебрегнати същества и самите вие да сте на ръба на нервна криза?

Ето 10 съвета, които биха ви помогнали в тази не лека задача:

1. Приоритизирайте си задачите

Отделете си 10 мин. в които да подредите ангажиментите си по важност. Дръжте списъка така че да го виждате през целия ден, така няма да пропуснете нещо. Погледнете на живота като на сандък, който искате да напълните с камъни и пясък. Ако сложите първо камъните те няма да се наместят правилно и няма да остане място за пясъка и обратното. Затова трябва да разпределяте времето по важност.

пр: Сутрин обикновено караме децата на градина и училище, помислете какво още бихте могли да свършите в този район, така че да не ви се налага да се връщате още веднъж през деня до там преди да е дошло времето да приберете децата, така ще си спестите време.

Не губете времето си за маловажни задачи, не се разсейвайте излишно в празни приказки.

2. Настройте си таймер

Определете колко време ви е необходимо за определена задача и си настройте таймера. Ако ви е необходимо да почистите с прахосмукачката 30 мин. повярвайте ми за това време не само ще свършите с чистенето, но и ще свършите още нещо.

3. Отделете си време да прегрупирате 

Отделете 10-15 мин. всяка сутрин – докато пиете кафе например, да групирате ангажиментите си освен по важност и по групи: за дома, за децата, за работата и тн. В края на деня направете план за следващия ден, който на сутринта да реорганизирате по важност. Докато правите това ще видите, че ще има няколко мейла, които може да пуснете още същата вечер ли да направите нещо друго, което би ви освободило време за следващия ден. Знаейки какво ви очаква ще ви помогне да се фокусирате по-лесно в изпълнението на задачите.

4. Поставете си конкретни цели и ги запишете на лист хартия

Ясни и точни цели за същността в добре организирания ден. Всичките ви цели трябва да са ясно описани с крайна дата. Поставете листа на който сте ги записали на видно място, така няма да пропуснете нещо.

todolist
Pinterest

5. Използвайте дневен график с отметки

Когато имаме подобен лист със дневните задачи и свършим нещо навреме по начина по който сме го планирали усещаме голяма доза задоволство и гордост от постигнатото. Ето защо е хубаво да записвате задачите на подобни листчета с онези празни квадратчета, които само чакат да им сложите отметката отпред 😉

6. Включете децата

Всички сме наясно колко е трудно да се свърши каквото и да било докато децата са си в къщи. Затова е много полезно и за тях самите, а и на вас ще ви бъде много по-лесно ако им позволите да помогнат. Със сигурност детската стая няма да е така подредена, както вие ще го направите, ще отнеме много повече време, но задоволството и добрите навици на децата ще са вашата награда.

7. Разделяй и владей

Разделете времето си на: време с децата и време без децата. Така няма да потъвате в хаоса, който създават децата. Те винаги имат нужда от вашето внимание и ще ви бъде доста трудно да се съсредоточите в каквото и да било, докато обяснявате защо кита е син например или защо калинките имат точки по гърба си 😉

8. Ставайте рано

В зависимост от ангажиментите които имате зависи и вашата натовареност. Хубаво би било да свикнете да ставате поне 30 мин. по-рано и да прекарвате това време решавайки най-важните си задачи.

9. Изключете всички елетроники

Това включва наистина всичко: телевизори, смартфони, компютри, таблети и дори видео игри. Толкова се обвързахме с всичките тези технологични иновации, че забравихме да бъдем хора и да общуваме нормално.

За повечето хора, включително и аз самата една бърза проверка на мейла отнема 20-тина минути. Прекарайте това време в игри с децата.

10. Дайте си почивка

Това е най-трудната задача. Трябва обаче да свикнете, да се научите, че и вие имате нужда да изключите. Осъзнайте, че не може да свършите всичко сама, хубаво ще бъде да имате подкрепящ ви съпруг в тази задача. Ако вие не го направите, друг вместо вас не би могъл. Вашето тяло е храм, грижете се добре за него, ако искате и то да ви слуша 😉

Животът е кратък.

Моментите са ни ценни.

Не губете времето си в незначителни неща.

източник: www.ladymagazine.bg

снимка: Pinterest

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.