Как да се отървем от вътрешните ни саботьори? – Скатавката!

В тази част ще видим едно поведение, мисли и чувства, типични за шестия тип саботьор – Скатавката!

Господи, как мразеше конфликти! Защо трябваше да я питат за мнението й? Не знаеха ли колко трудно й беше да изказва мнение, така че да не засегне никой? И как да не засегне никой, та те бяха поне 10 човека в тази стая. Не беше възможно поне един да не се почувства кофти. Не! В никакъв случай! Трябваше да си мълчи и да не отговаря! За нищо на света! Ще се направи, че много й се ходи до тоалетна. Да! Точно така! Като се върне вече щяха да са минали на другата точка от дневния ред на заседанието. Изправи се бързо и като се направи, че не вижда въпросителните и очакващи отговора й погледи на всичките й колеги, извини се с половин уста и бързо се шмугна през вратата. Ох! Господи! Не беше лесно! Така! Сега просто трябваше да се помотае петнадесетина минути и всичко щеше да е свършило! Ами така де! Какви са тия хора дето все я питат разни неща? Как може да се изразява открито мнение, когато ти е трудно да се съобразиш с толкова много хора и да не нараниш нечии чувства. Лесно е, когато те извика шефа насаме, тогава може да се съгласяваш с него колкото си искаш. Никога нямаше да се умори да се харесва на шефа си. Та нали за това той й даде тази висока длъжност на маркетинг мениджър. С гордост си помисли, че е толкова добра в угаждането и че заради това тя е негова любимка. Просто беше станала факир по отношение на избягването на конфликти и търсенето на компромиси. Дори и когато той предлагаше ултра тъпи идеи, тя отново се съгласяваше с него. Ами защо да спори? Конфликтите до нищо хубаво не водят. Най-много да си изгуби хубавата работа. Не! Абсурд! Тя мразеше да влиза в конфликти! Е! Вярно е, че доста често нещата се получаваха така, както на нея грам не й харесваше, но какво пък толкова. По-добре да потъпче собственото си усещане, отколкото да застане в директен конфликт с някой. Е! Вярно е, че понякога малко се ядосваше и два-три пъти счупи нощната лампа в къщи от яд, като се сети, че трябваше да си премълчи пред шефа й, когато той избираше все неговия тъп вариант, но освен че си нарани ръката и се поряза, нищо друго не се случи. А ако си беше отворила устата можеше да си изгуби сладката работа. Не! По-добре беше да си замълчи и да се престори, че е съгласна с всички, най-вече с шефа си, отколкото да страда после по работата си. Нищо, че гаджето й смяташе, че е слабохарактерна за това. И май беше започнал да не я уважава. Но тя и на него нямаше да се противопостави и да спори излишно. Каквото ще да мисли. Важното е да е с нея. Рано или късно ще разбере , че е достоен човек, който щади чувствата на другите и заслужава уважение за това, че винаги се съгласява с всички, в името на мира. Да! Аз нямам никакво значение! Важното е да има мир!

 

Разбира се, малко преувеличено и направено с чувство за хумор, но това е едно типично поведение на една жена, която има вътрешен саботьор – Скатавката! Тя е прекалено заинтересувана от това да не се замеси в конфликт, бяга от пререкания като дявол от тамян, и за нищо на света не би спорила с другите. Защо? Защото скатавката мрази да се задълбочава и винаги се пуска по най-лесния и пряк път. За нея е важно да се харесва на всички, да е в добри отношения с всички, да е въдворила мир. Всичко това тя прави за сметка на собствените си нужди и чувства като винаги поставя другите пред себе си. В резултат на което понякога може да чувства гняв и раздразнение, но отново за нищо на света не би го изразила. А как да се справим ако имаме една Скатавка в нас, която владее положението, следете поредицата тук, за да разберете.

 

 

 

 

Очаквайте следващата част – Благоразумната!

 

Ако не сте успяли да се запознаете с образа на Контрольорката, ето тук може да прочетете статията за нея. 

 

Всеки от вас, който би искал да се справи с вътрешните си саботьори може да се включи в програмата “Спри да се саботираш!” 

 

 

ЛИДИЯ

Останете вдъхновени

Все още няма коментари

Отговори

Твоят email няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.