8 полезни храни през зимния сезон

Зимата е от онези сезони, които предлагат много забавни активности. В общи линии зимата е сезонът по време на който обикновено сме изложени на доста вируси и настинки, които се отразяват пагубно на имунната ни система. Ето защо е изключително важно да се храним с подходящите храни, които да ни осигурят не само достатъчно количество енергия, но и да поддържат тонуса ни на ниво. Макар и да има голямо разнообразие от храни, които ни изкушават ежедневно, тези от жизненоважно значение през зимния сезон се свеждат до 8. За приготвянето им няма да ви е необходимо изключително много време, но си гарантирате засилване на имунната система и повишаване на енергийните нива през студените мразовити месеци.

 

1.НАР

best-winter-foods-2
http://womanitely.com/

Кой не обича леката комбинация между сладко и горчиво, която е характерна за нара? Нарът е един от най-популярните храни, които трябва да включите в ежедневното си зимно меню ако все още не сте го направили. Може да хапвате колкото си поискате от този вкусен плод. Добавете го сутрин към киселото мляко и овесените ядки, в салатата на обяд, или изцедете в минералната си вода.Освен това ако имате малко повече време може да си цедите сок от нар. Изпивайки една чаша от него сутрин, задоволявате дневните нужди на тялото от калий.

Половин чаша семена от нар съдържат 70 калории, 3,5 гр. фибри и 16 грама въглехидрати. Също така Витамин В и фолиева киселина.  Нара освен това е богат на антиоксиданти, които спомагат превенцията на някои видове рак, като този на простатата, рака на гърдата и кожата.

2.КИВИ

best-winter-foods-3
http://womanitely.com/

Повечето от вас сигурно са запознати с високото съдържание на витамини в кивито. В същност това е един от най-полезните плодове с които природата ни е дарила. Приемайте го ежедневно като го включите в плодовите си салата, смутита, шейкове, и прочие, защото е изключителен източник на витамин А, С и К. Освен това е с високо съдържание на фибри и калий и ниско количество калории (едно средно голямо киви е приблизително 40 кал.). Кивито ще повиши имунната ви система, освен това е полезно за сърцето и зрението ви.

3. БРЮКСЕЛСКО ЗЕЛЕ

best-winter-foods-4
http://womanitely.com/

Специфично на вкус, за мнозина не е любим зеленчук, но определено е достатъчно здравословен за да ви убедим да го включите в менюто си. Ако го готвите правилно ще имате най-здравословният и вкусен зеленчук който може да използвате като гарнитура към риба или пилешко месо на скара. Брюкселското зеле отнема не повече от 10 мин. за приготвяне. Може да го ползвате в салати, като гарнитура или в супи.

Богато на фибри, калий, витамин А,С и К. Има противовъзпалителен ефект, повишава енергийните нива, засилва имунната система и предпазва от настинки и вируси.

4. ЦИТРУСОВИ ПЛОДОВЕ

best-winter-foods-5
http://womanitely.com/

Няма как да подминем Цитрусовите плодове. Те са в основата на всеки здравословен хранителен режим, не само защото са богати на витамин С, калий и фолиева киселина, но и защото са изключително вкусни и питателни.Една от най-важните им особености, е че имат противоракови свойства заради високото им съдържание на флавоноиди.

5. РАЙСКА ЯБЪЛКА

best-winter-foods-6
http://womanitely.com/

Един от най-вкусните зимни плодове на които трябва да заложите този сезон. Райската ябълка определено не е сред любимите плодове по нашите географски ширини и ако нямате навика да си я копувате първоначално ще ви е малко трудно да свикнете с нея. Но веднъж опитали със сигурност ще ви хареса. Може да я консумирате сурова, но може да я добавяте и към ястия, сладка или десерти. Тя е богата на въглехидрати,витамин А и С фибри, калий, калций, магнезий и желязо. Съдържа минимални количества мазнини и протеини.

6. КАНЕЛА

best-winter-foods-7
http://womanitely.com/

Канелате е може би една от най-популярните зимни подправки. Може да я добавяте към сладки, пайове, пудинги, супи, греяно вино, горещ шоколад или капучино. Тя винаги носи усещане на топлина и уют, освен това помага за засилване на имунната система, подобрява функцията на мозъка и се отразява много добре на сърдечната дейност. Съдържа есенциални масла, които засилват анти микробните и противовъзпалителните свойства на организма. Освен това в канелата се съдържа калций, магнезий, фибри, желязо, флавоноиди и антиоксиданти, които предпазват от рак.

7. ВАРИВА

best-winter-foods-9
http://womanitely.com/

Тази зима заложете повече на варива ако искате да се радвате на добро здраве, да бъдете силни и да постигнете целите си. Във варивата се съдържат естествени полезни вещества като: фибри, желязо, цинк, калций, и витамин В. Всички те могат да ви помогнат да се предпазите от сърдечни болести. Заложете на боб, леща, салата от шарен боб, грах, нахут и др.

8. СЛАДКИ КАРТОФИ

best-winter-foods-8
http://womanitely.com/

От скоро сладките картофи нашумяха и при нас българите. Богати на антиоксиданти и бета керотин, които предпазват клетките да се разрушават. Освен това са богати на въглехидрати, фибри, желязо, калий, витамин В6 и други не по-малко полезни вещества. Може да ги приготвяте на супи, салати, гарнитури и много други начини според вкуса ви.

Списъка с полезни храни можем да го продължим до безкрай, но тези определено са най=полезни за студените зимни дни. Ако ги консумирате редовно ще минимизирате риска от вируси и настинки, ще поддържате енергийните си нива високи и ще се радвате на завиден тонус ежедневно.

Ще се радваме да споделите с нас вашите 8 любими зимни храни без които не можете.

 

 

 

 

 

 

източник: www.ladymagazine.bg

снимки: http://womanitely.com/

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.