12-те най-подходящи храни за след тренировка

Поддържането на добра физическа форма е комбинация от много фактори. Два от основните и най-важни са спорта и храненето. Много е важно как и колко тренираме, но също толкова важно и с какво се храним преди и след тренировка.Организма работи на различни обороти и за да не затрудняваме е хубаво след като сме приключили с физическата активност да наблегне на по долу споменатите храни.

1. Яйца

eggs
http://www.buzzfeed.com/

Протеини и карболови киселини са ключови при яйцата. Не случайно повечето диетолози ги наричат супер храна, тъй като в едно яйце се съдържат 70 кал., 6,3 грама протеини и витамин D, Рохките яйца имат предимство пред твърдо сварените. В същност хранейки се често с яйца ще абсорбирате почти два пъти повече протеини от необходимите ви месечни нужди.

2. Киноа

kinoa
http://www.buzzfeed.com/

За да покриете средните си месечни нужди от карболови киселини, кафявия ориз е ок, но той в никакъв случай не би могъл да се сравни с всички витамини и полезни вещества открити в киноата. Тя съдържа далеч повече протеини и фибри от кафявия ориз и отнема по-кратко време за приготвяне

3. Портокалов сок

orangejuice
http://www.buzzfeed.com/

Освен огромното количество Витамин С, вие ще си набавите далеч повече калий от колкото има в повечето спортни напитки. Калия е много важен електролит, който помага на тялото да възстанови флуидните си нива.Портокаловия сок си пасва много добре и с протеиновите шейкове.

4. Кисело мляко

Yogurt1
Pinterest

Изключително полезно заради бактерията, с помощта на която се заквасва, богато на протеини и калций. Млечните протеини са изключително полезни за поддържането на по-слабите мускули и засилване на метаболизма. Може да го комбинирате с плодове по ваш избор.

5. Банани

bananas
Pinterest

Този вкусен плод съдържа от добрите карболови киселини, необходими ви за възстановяване след тренировка. Те помагат да се възобновят нивата на гликоген, който от своя страна възстановява мускулатурата. Освен това са страхотен източник на калий.

 

6. Сьомга

salmon
Pinterest

Богата на Омега 3 мастни киселини и протеини, засилва метаболизма, възстановява мускулите след натоварване и на следващата тренирова ще се чувствате много по-силни.

7. Боровинки.

blueberries
http://www.buzzfeed.com/

Тези малки приятелчета ще ви инжектират огромна доза антиоксиданти. Освен това учените са установили, че боровинките могат да утроят нивата на възстановяване след тежка и изтощителна тренировка.

8. Сушени плодове и сурови ядки

drynuts
http://www.buzzfeed.com/

Ако изгладнеете без време сушените плодове и суровите ядки са възможно най-добрата закуска между основните хранения. Те ще ви заредят с протеини.

9. Ананас

pineapple
http://www.buzzfeed.com/

Той е страхотен източник на бромелин и витамин С. Много добре действа при възстановяване.

10. Сладки картофи

sweetpotatos

Наред с всички полезни вещества и антиоксиданти съдържащи се в тях, са изключителен източник на калий, магнезий, витамин В6, С, D.

11. Киви

kiwi

В един малък плод се съдържа огромно количество витамин С и калий. Ако можете да ги ядете с кората още по-добре, тъй като в нея има още повече полезни вещества.

12. Вода

WATER
Pinterest

Колкото и тривиално да ви звучи, не забравяйте водата. Организма има нужда да се хидратира добре и ако сте тренирали здраво е необходимо секи кг. свален в залата да се замести с 2-3 чаши вода.

 

 

източник: ladymagazine.bg

снимки: http://www.buzzfeed.com/

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.