Храни, които спомагат изгарянето на излишните мазнини около корема

Затластяването в наши дни се превръща в истинска епидемия, а според изследванията най-вредни за здравето са т.нар. висцерални мазнини – тези в областта на корема . За да не напълняваме до опасни граници е важно да се придържаме към балансирана диета , съдържаща храни , които помагат да изгаряме мазнини.

 

Ето десетте храни, които ще ни помогнат да се справим най-успешно с излишните килограми по корема:
1. Овес
Той е пълен с фибри . Овесът е превъзходен източник на селен и добре стимулира работата на имунната система .Така също абсорбира LDL или т.нар. “лош“ холестерол и го изкарва от тялото . Този продукт стабилизира нивата на глюкозата в кръвта  . Овесът е с ниско съдържание на мазнини и сол, ето защо е преди всичко подходяща храна за закуска.
2. Супи  и салати
Зеленчуковите салати са изключително полезни за здравето. За да сме сигурни, че ще се отървем от мазнините около корема, в салатата можем да сложим моркови , краставици , пресен лук , авокадо , варени гъби , зелен фасул , чушки ,карфиол , но не и майонеза или сирене. Доматената супа също е доста хранителна, изгаря мазнините и ни предпазва от преяждане и напълняване.
3. Броколи
Този зеленчук е пълен с витамин А , калций , желязо и фибри. Всички те помагат за изгарянето на мазнините и стимулирането на метаболизма , а освен това предпазват и от сърдечно-съдови заболявания .
4. Обезмаслено мляко
То съдържа твърде много калций и помага за изгарянето на нежеланите калории . Млякото е лесно за храносмилане и пречи на мазнините да се натрупват по тялото, в това число в областта около корема.
5. Сьомга
Сьомгата е пълна с омега-3 мастни киселини , помага на тялото да се бори със заболяванията и подобрява метаболизма.

6. Пилешко и пуешко месо
Въпреки че месото не е най-препоръчителната храна, когато се опитваме да изгорим мазнините, в пилешкото и пуешкото се съдържат протеини , които се храносмилат лесно от организма. В тези видове месо няма много мазнини, но има желязо, което помага за създаването на червените кръвни телца. Ако тялото има повече червени кръвни телца, може да поема повече кислород и така се ускорява метаболизма.

7. Зелен чай

Той съдържа много антиоксиданти , най-вече катехини , които пречистват тялото от свободните радикали. В зеления чай има и епигалокатехин – 3 – галат , който понижава LDL „лошия” холестерол, иначе натрупващ се в артериите и причиняващ сърдечни заболявания. Полифенолите в зеления чай разтварят триглицеридите и така помагат за отслабването .

8. Соя
Соевите семена, леко сварени и посолени, са великолепен източник на витамин А и витамин С, както и на фолиева киселина  и фибри. Те не съдържат наситени мазнини и помагат за разграждането на нежеланите натрупвания по цялото тяло.
9. Зехтин
Той е богат на антиоксиданти и е добре да се използва при готвенето. В зехтина има много мононаситени мазнини , които лесно се разграждат и стимулират метаболизма без да внасят трансмазнини в тялото.
10. Вода
Водата е лесно достъпна и помага за прочистването на храносмилателната система . Ако пием вода често през деня, това ще помогне за по-доброто храносмилане и за изгарянето на мазнините.
Храните, които помагат да изгорим мазнините около корема, в комбинация с подходящи упражнения ще ни помогнат да водим здравословен живот без стрес.

 

 

източник:zdravno.bg

снимка:fashiontrendspk.com

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.