С 10 години по-млади чрез движение

Всички искаме да съхраним младостта и дори да се върнем времето назад. Това не е нереална мечта! С 10 години по-млади означава с 10 години по-здрави и по-жизнени. Когато истинската младост е вътре в нас тя се вижда и от другите.

Физическата активност ни позволява да дишаме , без да се задъхваме, укрепва мускулите на крайниците, но и на сърцето, тонизира цялото тяло. Не става дума да се превръщаме в атлети , а да се поддържаме с дейности, които ни носят удоволствие.

Всички остаряваме и това започва още след 30-ия ни рожден ден – искаме или не искаме тялото ни се променя, мускулната маса намалява, здравето вече не се подразбира от само себе си. Но важното е да се чувстваме млади и във форма и точно в това се изразява голямата роля на движението. Физическата активност позволява да се укрепва и развива костно-ставната система и особено мускулите, които я обгръщат – така намаляват рисковете от падане и счупвания. Освен това движенията нормализира кръвното налягане и холестерола, подобрява метаболизма.

Състоянието на хормоналното производство в организма зависи от три фактора: храненето, стреса и физическата активност. Вече се знае, че някои хормони са пряко свързани с физическите упражнения. От своя страна тестостерона влияе обратно на мусулите, естрогенът – на костите. Двигателната активност въздейства положително и на психическото здраве, като намалява безпокойството и депресията, подобрява съня и паметта.

Оптималната продължителност на физически натоварвания в условията на съвременния живот е  от 3 до 5 часа седмично. Това може да означава 30-45 мин. всеки ден, за предпочитане на открито. Колоездене, плуване, водна гимнастика, голф – всеки спорт е благоприятен за организма. А ходенето пеша, което се смята от специалистите за изключително благоприятно е по възможностите на всеки. Необходимо е да продължава 1 час или си направете две разходки по 30 мин. всеки ден.

Ако искате да се занимавате по активно с някакъв спорт спокойно може да се потопите в древните китайски изкуства като Ци Гонг и Тай Чи Чуан.

tai-chi-chuan
www.ksgbrandau.de

Ци Гонг или извора на младостта  се състои от различни позиции и бавни движения на тялото. Изследвания доказват, че те водят до укрепване на мускулната сила и по-стабилно равновесие, както и до по-добра сърдечна дейност. Освен това древното китайско изкуство благоприятства хормоналното производство на щитовидната жлеза и намалява кръвното налягане, потиска стреса и така подсилва имунната система.

Тай-Чи-Чуан – това е друга китайска гимнастика, която е свързана със здравето и дълголетието. Състои се от стотина бавни движения и се практикува от векове. Тя подобрява редица жизнени функции и състояния на организма.

– сърдечна и дихателна дейност

– мускулна сила на долните крайници

– координация и точност на движенията

– динамичното и статичното движение на тялото

Съсредоточаването по време на изпълнение на упражненията е чудесно средство за справяне и овладяване на стреса и поддържане на паметта.

sport
adinabeth.tumblr.com

И все пак ако сте любители на по-динамичните активности винаги може да заложите на фитнес, танци, Тае-Бо, аеробика, и други подобни с които ще се чувствате във форма. Всичко зависи от това във каква физическа кондиция се намирате вие и вашия организъм.

 

 

източник: ladymagazine.bg

снимка: healthful.tumblr.com

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.