Полезните храни през есента

Със сигурност на всички ще ни е трудно да се сбогуваме с изобилието от  пресни плодове и зеленчуци на които се радваме през лятото, но и есента си има своя чар. Ако сте от хората, които внимават какво хапват със сигурност знаете, че е много важно да се храним със сезонни храни. Есента ни дава голямо изобилие от здравословни богати на витамини плодове и зеленчуци. Много от вас сигурно знаят какво е полезно да хапват през есента за да имат енергия и тонус, други са по слабо запознати. Ето защо решихме да направим един кратък списък на онези плодове и зеленчуци, които със сигурност трябва да присъстват в есенното ви меню.

 

Кои са те ли?

 

 

Тиква

pumkinrecepie
Pinterest

С годините тиквата се превърна в синоним на есента. Тя съдържа голямо количество витамин С, витамин А и фолиева киселина. Има безброй рецепти за това как да консумирате тиква. Освен това дамите могат да използват тиквата и като средство за разкрасяване, като си правят маски за лице. Ето тук може да откриете прекрасни маски с които кожата ви ще засияе.

Червена ряпа

rutabaga
Pinterest

Изобилства от витамин А,С, калий и фибри. Когато си купувате ряпа избирайте с тънка кора. Може да я консумирате както на салата, така и като гарнитура с месо например.

Сладки картофи

sweetpotatos
Pinterest

Есенните сладки картофи са страхотен източник на Витамини А,С, В-6. Изключително полезни са за червените кръвни клетки и оказват много добро влияние върху структурата на костите.

Червено цвекло

beet
Pinterest

То е източник на  фолиева киселина, калий и витамин С. Може да го консумирате сурово, задушено, сварено…изборът е ваш. Каквото и да изберете няма да сгрешите.

Ябълки

Apples
Pinterest

Ах….не случайно Ева е съблазнила Адам с този плод. Те са толкова вкусни и едновременно с това полезни, че няма как да им устоиш. Сортове различни-сладки, кисели, сочни, по-сухи, каквито обичате. Може да ги консумирате на корем.Пълни са с фибри, витамин С и калий. Някой беше казал, че ако една жена иска да се радва на красива кожа дълги години, трябва да яде всеки ден поне по една ябълка. Спокойно може да си ги цедите на сок, да си правите пай или просто да им се насладите като плод.

Червени боровинки

blueberries-red
Pinterest

Малките сладки червени зрънца са изключителен източник на Магнезий, Витамин К и С и фибри. Те са изключително сладък плод и са много подходящи да ги използвате като заместител на сладкото защото са ниско калорични.

Круши

pear 3
Pinterest

Този сладък и полезен плод  съдържа Витамин С, фибри и Витамин К.  Есенните круши са изключително ароматни и може да си ги печете на фурна или да ги консумирате сурови.

Нар

pomegranate2
Pinterest

Нара има магични свойства . Пълен е с Витамин С, Желязо и Витамин В-6. Той е един от интерестните, полезни и трайни средиземноморски плодове. Ето тук може да прочетете 13 причини, които ще ви убедят защо трябва да включите сока от нар в менюто си.

 

Надяваме се, че ви убедихме в това колко полезни са есенните плодове и зеленчуци и с радост да ги включите в менюто си. Без съмнение ще се чувствате фантастично, ще имате тонус и много енергия.

 

 

 

 

 

източник: ladymagazine.bg

снимка: Pinterest/ milestogo.squarespace.com

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.