Плодовете, които задължително трябва да включим в менюто си

Всички знаем колко полезно за нашия организъм е честата консумация на плодове и зеленчуци. Със сигурност повечето от вас наблягат на традиционните портокали, лимони, грейпфути, банани и разбира се сезонните такива. Хубаво би било обаче да включите в менюто си не само от време на време и папая, манго, смокини, киви и лапад. Ето защо:

Манго

Сладък, сочен и много питателен плод, от друга страна е пълен с витамини, антиоксиданти и здравословни ензими, които те карат да се чувстваш и изглеждаш отлично.

mango
http://skinnyms.com/

Папая

Един изключително вкусен и сладък плод, който може да ви помогне както в превенцията на живото застрашаващи състояния като запушени артерии, така и в борбата с нелечими заболявания като рак.

papaya
http://skinnyms.com/

Киви

Кивито е от онези плодове, които нямат особено приканващ вид, но в интерес на истината е може би един от малкото плодове с толкова много полезни вещества, витамини Е и С, антиоксиданти, фибри и минерали. Изключително полезен плод с много наситен вкус. Когато си купувате киви , не избирайте най-твърдите плодове защото рискувате да не са узряли добре и ще се сблъскате с твърд, тръпчив на вкус плод.

kiwi (1)
http://skinnyms.com/

Кайсии

С тях може и да не ви изненадаме, тъй като са много популярен плод по нашите географски ширини, но все пак да припомним , че са изключително богати на витамин А и С, както и са с високо съдържание на калий. Техният оранжев цвят идва от съдържанието на бета-керотин и ликопен, които намаляват риска от сърдечни заболявания. Да не забравим и кайсиевата ядка, която в никакъв случай не изхвърляйте. Тя е изключително полезна за сърцето.

apricot
http://skinnyms.com/

Смокини

Смокините са бомба от фибри, които спомагат за регулирането на чревните навици. Като много други плодове и те съдържат пектин, който понижава холестерола. Също така комбинацията от високо съдържание на калий и ниско съдържание на натрий помага при хора с високо кръвно налягане. Имайте в предвид, че количеството фибри при сушените смокини е по-високо, така че спокойно може да ги консумирате целогодишно.

fig
http://skinnyms.com/

Ревен

Ревена прилича малко на целъри, но е по червеникав. В повечето държави го класифицират като плод. Изключително богат на витамин С, К и калций. Има ниско съдържание на натрий и спомага за понижаване на холестерола.

rhubard
http://skinnyms.com/

Опитайте да си приготвите домашна лимонада  като използвате фреш от лимони, ситно нарязан или накълцан ревен, ягоди, мед и мента за вкус. Получава се нещо фантастично, добавете и лед за разкош..ммм 😉

 

 

 

 

източник:ladymagazine.bg

снимка:http://skinnyms.com/

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.