Най-достъпните суперхрани

ЯЙЦАТА – пазят от рак и помагат да отслабнем

Стана модерно да се говори за суперхрани, но употребяваме термина  сякаш тези храни са нещо ново и несъществуващо досега. Това не е вярно. Винаги ги е имало на трапезата на българина и сме ги наричали просто полезни. Тези, които желаят да живеят здравословно, вероятно са включили в менюто си някои от новопоявилите се суперхрани като спирулина, годжи бери, семена чиа и тн., но няма какво да се лъжем-удоволствието да се храниш здравословно само с тях излиза скъпо, а и не е необходимо. Приготвили сме ви поредица от материали, целта на които е да ви запознаем с онези полезни храни, които вече присъстват в нашето меню. Започваме с ЯЙЦАТА:

Не забравяйте да хапвате яйца всеки ден, съветват специалистите. Това е един от най-евтините начини да поддържате добра здравословна форма. Жълтъкът на яйцето съдържа над 90%  калций и желязо, а белтъкът е изключително богат на протеини.

За  ДЕЦАТА:

Витамини А и В2 също са важни за растежа, така че направете всичко възможно вашите деца да хапват яйца редовно.

ОТСЛАБВАНЕ С ЯЙЦА

Знаете ли, че яденето на яйца може да ви помогне да отслабнете? Изследване, проведено от център за борба със затлъстяването в САЩ, установява, че консумацията на яйца за закуска помага за ограничаване приема на калории през целия ден с повече с повече от 400 калории! Това означава, че от едно вкусно и полезно яйце на ден може да загубите по килограм и половина на месец.

EGGS
Pinterest

ЖИЗНЕНОВАЖНИ МИНЕРАЛИ: 3В1

Яйцата са пълни с желязо, цинк и фосфор-минерали, които са от жизнено значение за тялото. Жените се нуждаят от много желязо особено по време и след менструация. Недостатъчното желязо прави така, че те да се чувстват уморени и потиснати. Цинкът поддържа имунната система в добра форма и помага на тялото да превръща храната в енергия. Фосфорът е важен за здравите кости и зъби.

И като бонус в яйцата се съдържат някои микроелементи като йод, важен за хормоните на щитовидната жлеза, както и селен-антиоксидант, който може да допринесе за намаляването на риска от рак. Едно средно голямо яйце съдържа само 70-85 калории и около 6,5 грама протеин. Това е половината от дневния прием, важен за един човек.

ЗА ПРЕДПАЗВАНЕ ОТ РАК НА ГЪРДАТА

Изследване на Харвардския университет през 2003г. установява, че яденето на яйце в тийнейджърска възраст може да помогне за предотвратяване от рак на гърдата по-нататък през годините. През 2005г. друго изследване показва, че жените, които консумират най-малко 6 яйца на седмица имат 44% по-нисък риск от развитие на рак на гърдата в сравнение с жените, които ядът по две или по-малко яйца всяка седмица.

През април 2008г. изследователи от Университета на Северна Каролина са установили, че хулинът присъства в яйчните жълтъци може да намалириска от рак на гърдата с 24%. Един яйчен жълтък съдържа 125,5 милиграма холин, около една четвърт от препоръчителната доза, така че само две яйца на очи за закуска ви осигуряват половината нужен холин за деня.

 

 

 

източник: www.ladymagazine.bg

снимка: Pinterest

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.