Коя е полезната храна за нашата кожа

Всички искаме здрава, красива и свежа кожа с хубав тен и блясък нали!? Но какво и е необходимо за да бъде такава? Само ползване на подходяща козметика не е достатъчно, защото това е външна грижа. Нужно е да се погрижим за нея и от вътре, което се постига с консумиране на правилната храна.

Специалистите са на мнение, че нещата които правим за да поддържаме цялостно организма си са достатъчни за да бъде във форма и кожата ни, но включват в списъка и няколко полезни храни.

Да започнем първо с това, че за да поддържаме еластичността на кожата е необходимо да пием много вода и да спортуваме редовно. За да е свежа и с хубав тен е необходимо да спим по 8 часа на денонощие. И най-важното яжте много плодове и зеленчуци и по-специално наблегнете на:

skinfood2
fashionihub.com

Бадеми – Те са пълни с Витамин Е и антиоксиданти помагащи ни да се справим с вредните слънчеви лъчи. Освен това съдържат много полезни мазнини.

Семена от Киа – пълни с Омега 3 мастни киселини, които заличават успешно петна, малки бръчици и помагат на кожата да е добре хидратирана.

Домати – Съдържат добре познатия ни Ликопен – веществото, което дава на доматите този ярък цвят. Освен това са мощен антиоксидант, който елиминира свободните радикали отговорни за стареенето на кожата и се бори с ултравиолетовите лъчи.

Диня – всички знаем, че динята е пълна с вода, което чудесно хидратира кожата, освен това е източник на ликопен.

wotermelon
halfhourmeals.com

Сладки картофи – Пълни с каротин и Витамин С, повишават нивото на произведен колаген от кожата, това от своя страна контролира еластичността и гъвкавостта и.

Цитруси – Страхотен източник на Витамин С, който се бори с раздразненията по кожата.

Чушки – червените люти чушки съдържат повече Витамин С и от портокала, наред с висчки останали антиоксиданти които се съдържат в тях ги правят много полезни за кожата. Освен това са пълни с капсацин, който подобрява циркулацията и подпомага освобождаването на токсините от кожата.

Спанак – богат на фолиева киселина. а витамин В подпомага възстановяването на структурата на кожата и може да предотврати дори и кожен рак.. Всички зелени храни, като: зеле, броколи, лапад, аспержи са пълни с желязо, витамин А,  витамин К и предотвратяват редица кожни проблеми.

Зехтин – богат на Омега 6 мастни киселини поддържа кожата мека и еластична.

Кокосово олио – Стахотно, както за външна употреба, така и за вътрешна. Бори се с бактериите по кожата, има слънчева защита и прави кожата мека.

skinfood
news360.com

Слънчогледови семки – богати на селен, който действа като антиоксидант  поддържа еластина в кожата в нормални нива и по този начин не и позволява да се отпуска. Имат също и Витамин Е.

Сусам – съдържат цинк, който регулира омазняването на кожата, а от там и запушването на порите.

Моркови – пълни с Витамин А предпазват от свръхпроизводство на кожни клетки , което може да доведе до запушване на порите и рак на кожата.

Черен шоколад – какаото действа като антиоксидант и регулира зачервяването по кожата

Ягоди – още един източник на Витамин С. Консумирайки ги се предпазваме от рак на кожата.

Ябълки – със своите антиоксиданти помагат на кожата да се справи с вредните слънчеви лъчи.

Има още полезни храни, но тези са напълно достатъчни за да видите резултат в състоянието на кожата си. Избягвайте да пушите и да стоите на опушени места, също така прекомерното излагане на слънце и ще се радвате на мечтаната от вас кожа.

 

 

източник: ladymagazine.bg

снимка: stylefashiontips.com

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.