Как да управляваме настроенията си

Настроението ни често е като очила, през които ние възприемаме света. То е окраската на случващото се.

Представете си, че сутрин слагате розови очила и всичко около вас започва да блести в розово: слънцето, улиците, небето са виолетово- розови , палтата на хората не са в типичните черни окраски, а са по-весели. Сигурна съм, че в такъв момент и задръставанията по улиците няма да ви се сторят толкова тягостни, колкото преди.

Сега си представете, че виждате света в черно. Как ли изглежда? Какво ли се случва в душата ви при вида на тъмния и мрачен свят наоколо?

mood4

Ето това е настроението. Избор на очилата ми за деня. Окраските са вътрешни, но те карат света да изглежда различно.

Ясно е, че има хубави и лоши дни. Ясно е, че понякога се чувстваме дебели и грозни, докато в други дни имаме усещане, че сме нескромно красиви. Ясно е и че един ден партньорът и децата ни ни дразнят повече,  докато други дни ги виждаме като ангелчета и сме благодарни на Бог, че ги има. От какво зависят тези дни?

От вашата настройка на възприятие.

mood2

Как можем да използваме това?

Ние имаме възможността да управляваме състоянията си.

Случвало ли ви се е да имате неприятен ден с много проблеми и въпреки това да приемете покана за излизане с приятели?  И ако се оставите на доброто настроение на компанията, веселото изживяване, вицовете  и смеха да ви заразят , то вие  започвате да се  чувствате много по-добре и дори проблемите, които са съпътствали деня ви, започват да ви се струват незначителни.

Какво ли би станало, ако самите ние можем да се заразяваме с различни настроения?

Всъщност можем. Ето и начинът, по който може да стане това.

Заемете удобна поза, най- добре около вас да няма дразнители. Би било чудесно, ако можете да се усамотите за около 5 минути.

За да променим настроението си първо е необходимо да си изясним как бихме искали да се чувстваме.

След което си спомнете момент от живота си, когато в най- голяма степен сте изпитвали тези чувства. Важното е да си спомните конкретен момент,  конкретна сцена. Ако това е била последната ви почивка на море, върнете спомените си към  случка на морето, която  е предизвиквала  нужното ви състояние.

След като имате конкретна случка, затворете очи и се пренесете  в онзи момент от живота си.

mood3

Спомнете си къде беше това? В коя част на деня? Как изглеждаше пространството около вас? Опитайте да си спомните определени детайли . Имаше ли хора наоколо? Какво виждахте? В какви нюанси на цветове е обагрена картината ? Спомнете си конкретни предмети както и разположението им.

А сега си припомнете шумовете, характерни за случката. Това може да са конкретни разговори или шум на вълните или някакъв и други звуци. Спомнете си ги.

И когато сте си ги спомнили, насочете вниманието към усещанията. Припомнете си мирис, вкусове, усещане за топло  и студено, допир, усещания за начина, по който сте чувствали тялото си в онзи момент.

И…може би вече усещате емоцията и състоянието, което искахте да предизвикате.

Останете в  спомена колкото ви е приятно. Насладете се на изживяването.

А когато отворите очи, може светът да е станал с нотка по-различен.

 

 

 

 

източник: ladymagazine.bg

снимки:dailyglow.com

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.