Как да се справим с ненаситното желание към вредните храни

При толкова голямо разнообразие от Junk Food е почти невъзможно да направим здравословен избор на продукти. Този тип храна обикновено е много по евтина, вкусна и удобна и може би поради тези причини много хора я предпочитат без дори да се замислят, че по този начин си причиняват бавна смърт.

Ако само за минута се замислите какво ви причинява поредния сандвич тип McDonald’s ще установите, че е далеч по-разумно да инвестирате парите си в здравословна храна. И за да добиете по-ясна представа ще ви изброим една малка част от вредите, които ни нанася Junk Food-a.

Нашето тяло е нашия храм. Организма ни се състои от клетки, които имат нужда да се обновяват. За тази цел им е необходима силна храна. Ако се храните с “боклуци“ не очаквайте, че новите клетки ще са здрави и силни, няма да имате и здрава имунна система и ще сте по-податливи на инфекциозни заболявания.

Ако често пъти ви се случва да се уморявате бързо, то това се дължи отново на некачествена храна. Променете дневното си меню и ще видите каква огромна разлика ще настъпи в енергийния ви баланс и не само. Много по-лесно е да се каже, отколкото да се изпълни, но повярвайте ми инвестирате в здравето си. Не е нужно да го загубите за да разберете, че такава промяна си заслужава. Радва ме факта, че все повече хора го осъзнават.

Често пъти по детските площадки и градинки ме питат дали не си храня децата с атомно гориво, че имат толкова енергия? НЕ – те просто не ядът чипс, всякакви бургери, пържено, газирани напитки и прочие. В никакъв случай не съм вманиачена но съм дала разумно обяснение и този тип храни не са обект на интерес в моите деца.

Ето няколко съвета как да се справите с тази не лека промяна в начина ви на хранене:

1. Добавете много зеленчуци към основните хранения

Ако не сте любител на зеленчуците, това определено ще ви поизмъчи, но за сметка на това ще се чувствате по-сити и желанието ви за вредни храни постепенно ще намалее.

2. Създайте си навика да имате плодови закуски между основните хранения

Ако не може да свикнете със суровите зеленчуци, то поне си създайте навик да похапвате често плодове. Когато огладнеете и все още не е дошло време за обедна почивка изяще една ябълка или банан или пък друг сезонен плод вместо да награбите кутията с чипс или някой шоколадов десерт.

3. Тренирайте

Преди да се зачудите какво общо имат хранителните навици и тренировките нека ви обясня. Много от нас прибягват към по-големи количества храна в случаите, когато са отегчени, под стрес или са депресирани. Спорта и депресияте се изключват взаимно. Освен това ще е грехота да сте дали най-доброто от себе си в една тренировка (без значение къде и каква) и да се наядете с една топла мазна пица 😉 нали!? Хубаво е, че вече има такова голямо разнообразие от спортни занимания вътре и навън, че е само въпрос на избор какво, кога, къде и колко ще си изберете да тренирате. Важното е да го правите.

4. Повишете приема на зелени храни

Вълчия глад не винаги е резултат от липсата на храна. Често пъти огладняваме така, защото ни липсват важни полезни вещества в организма. Всички зелени храни като броколи, спанак, лапад, брюкселско зеле, къдраво зеле и тн. съдържат така необходимия за човешкото тяло магнезий, който помага на организма да усвоява по-добре протеините, мазнините и въглехидратите от всички храни, които се консумират през деня. Това от своя страна помага да се намали нивото на кръвната захар и да се засили метаболизма.

5. Пийте по една чаша вода преди всяко хранене

Ако не сте прилагали този трик до сега, може би в началото няма да усетите разлика. Поемайки чаша вода преди хранене ние получаваме усещане за ситост, така количеството храна което поемаме е доста по-малко от обичайното. Освен това често пъти хората бъркат глад със жажда, ето защо е хубаво да почакате 10-15 минути след като сте изпили водата и чак след това да преминете към хранене, ако все още имате такава нужда.

6. Хапвайте повече протеини на закуска

Протеинова закуска е сигурна рецепта за да не изпитвате нечовешки глад през останалата част от деня. Нямам в предвид да не се храните повече, просто няма да чувствате вълчи глад и няма да поемата нечовешки количества храна на обяд или за вечеря.

7. Създайте си навик да си хапвате сурови ядки

Следващият път когато се почувствате гладни опитайте да хапнете шепа сурови бадеми. Не е необходимо да прекалявате, тъй като по-голямата част от тях са богати на мазнини (здравословни разбира се 😉 ). Кашуто, лешниците, орехите и бадемите са пълни с протеини, полезни мазнини, и много други полезни вещества, освен това са страхотен заместител на чипса и други подобни.

Темата е много обширна и бихме могли да си говорим за полезни навици още дълго, но това е добро начало да създадете такива и да видите резултатите от тях. Да си хапнете Junk Food от време на време не е престъпление, но не прекалявайте. Мислете за здравето си и за примера, който давате на децата си!

Ще се радваме да споделите мнението си с нас 😉

 

 

 

 

източник: www.ladymagazine.today

снимка: Pinterest

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.