Как да се справим с есенната депресия

Топлото и слънчево лято си отиде и остави след себе си само прекрасните спомени от изживяните емоции. Време е да се порадваме на красивата и цветна есен нали?! Да, но понякога се случва точно обратното , с настъпването на този сезон, сякаш изпадаме в едно меланхолично настроение, денят става по-кратък и все повече се застояваме в домовете си. Ако се падне и да е дъждовна есен, съвсем се отпускаме.Тенденциозно е есента да е именно сезона на депресиите, затова подбрахме няколко естествени начина за това как да се преборим успешно с тях.

Отделяйте от 15 до 30 мин. за физическа активност всеки ден

– танци, джогинг, каране на колело. Хората, които са в депресия нямат желание да се движат или пък да излизат навън, но се опитайте да си го наложите (ако трябва вземете със себе си приятел, който ще ви мотивира допълнително). Ако успеете да превърнете упражненията в навик ще видите, че не след дълго ще се чувствате много по-добре. Упражненията за контрол на дишането и медитацията също помагат много.

Старайте се да ядете здравословно. 

Депресията действа различно на апетита на различните хора: някои изобщо нямат желание за ядене, други пък прекаляват. Ако и на вас ви се отразява по подобен начин, тогава трябва да сте доста по-внимателни с това какво хапвате, защото доброто ядене е равно на повече енергия и по-добър вид. Яжте много плодове и зеленчуци, и се старайте да не пропускате хранения. Дори да не сте гладни хапнете нещо леко, като ябълки например.
a5d7bf672bc8637a74fde3062e1bd6d8

Разберете какви точно са проблемите, които ви карат да се чувствате зле, но не се задълбочавайте прекалено в тях.

Когато сте наясно с тях поговорете с приятел, който ви разбира. Споделянето е начин да разкрием чувствата си и да получим разбиране. След като от отсрещната страна ви отвърнат със загриженост моментално ще се почувствате по-добре. След това обърнете цялото си внимание върху нещо позитивно. Опитайте се да решите ситуацията и помолете за помощ, ако ви е нужна. Близките ви също ще се чувстват по-полезни, защото така ще разберат, че ви помагат с нещо, вместо просто да ви гледат как страдате.

Фокусирайте се върху хобито си, без значение какво е то.

Упражнявайте въображението си като се отдадете на приятни и креативни занимания. Това ще ви донесе много позитивни емоции. Отделете време да се видите с приятелите си, обърнете повече внимание на домашния си любимец. Намерете нещо, което ще ви развесели – комедийно предаване или филм.

Гледайте на живота от хубавата му страна.

 Депресията ни кара да се чувстваме нищожни, а всичко около нас изглежда тъжно и безпомощно. Опитайте се да забелязвате позитивните страни на ежедневието. Когато нещо ви усмихне се постарайте да го запазите за по-дълго. Фокусирайте се върху положителните си качества и нещата, които ви вдъхновяват. Най-вече не забравяйте да бъдете търпеливи, защото депресията не отминава току-така. Нужно й е време.
източник:ladymagazine.bg
снимка:Pinterest
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.