Как да се научим да се храним здравословно

За да се храним правилно, трябва да можем грамотно да устроим менюто си. Храненето при всеки един човек е различно в зависимост от ежедневието му. В никакъв случай не трябва да бъде един или два пъти за целия ден, а храната трябва да се разпределя в четири или пет пъти хранения на ден, по възможност в определени часове. Не трябва да се мисли, че по този начин ще се приема повече храна и ще надебелеете или, че това означава да отделяте повече средства за храна. Редица изследвания вече показват, че храненето няколко пъти на ден е здравословно, дори една от последните диети е Три часовата диета при която храненията се правят на три часа.

По-честото приемане на храна потиска чувството на глад в човека, защото при всеки прием храната е в минимални количества. Така метаболизмът се ускорява и може по-бързо да се влезе в желаната форма.
Добра форма се постига чрез
– 70% чрез здравословно хранене – подбор на хранителните продукти и начините им на приготвяне
– 30% активно движение и спорт

„Вашето тяло е ваш приятел!Не се отнасяйте към него като към враг…“

Как да ускорим нашия метаболизъм?

Когато се храните само по два пъти на ден, вие сте лаком и неусетно приемате двойно повече количество храна само и само да получите бързо засищане. Още на 20-та минута от храненето се усеща засищане на организма, това е и реалната полза от честото хранене – храним се по-често с по-малко порции.
Това е златно правило, което днес става все по-популярно. За да се храним здравословно е достатъчно да се научим
– да уважаваме храната и да се научим да изпитваме удоволствие, когато я приемаме
– да се храним бавно,
– всяко похапване да се брои за отделно хранене – да променим навика да пропукаме закуската и да ядем стабилно един или два пъти през деня.

Приготвили сме ви 20 насоки, с помощта на които да се научите да избирате храната си, правилно да я приготвяте и употребявате:

 

1. Приготвяйте веднъж седмично голям купа със зърнени култури като: жито, соя, киноа. Всяка от тях може да ползвате като основа на различни здравословни и много хранителни ястия.

2. Пийте кафето си чисто без каквито и да било подсладители или прясно мляко.

21-colour-food-3
Pinterest

3. Внимавайте с порциите…. Най-лесният начин да се ориентирате за количеството храна, което ви е необходимо за едно хранене е да свиете юмрука си.

4. Овладейте силата на тайните здравословни съставки! Щастливци са онези успели да приготвят аналог на любимите си ястия, но със здравословни съставки.

5. Печете вместо да пържите храната която консумирате.

6. Създайте си полезни навици…например: Всеки Понеделник да бъде ден без месо!

21-colour-food-2
Pinterest

7. Когато сте в бар или на парти редувайте чаша алкохол с чаша вода. По този начин организма ви ще остане добре хидратиран, няма опасност да прекалите с калориите и да си докарате смешна физономия.

8. Носете си поне веднъж седмично домашно приготвен обяд на работа.

9. Избирайте правилно закуската между храненията. Заложете на плодове вместо на пухкава поничка.

10.  Уверете се, че сте изяли всички зеленчуци преди да нападнете основното ястие.

11. Научете се да ползвате пълнозърнесто брашно при приготвянето на домашни печива.

12. Присъединете се към съществуващи организации, които подкрепят БИО културата като цяло.

13. Сутрин заложете на японски тип закуска: протеини и зеленчуци вместо въглехидрати и сладки неща.

14.  Използвайте по-малки чинии. По този начин порциите ще ви изглеждат по-големи.

15. Когато приготвяте ястия с яйца се опитайте да избегнете жълтъците и добавете повече белтъци.

16. Яжте цветно! Какво ще рече това? Опитайте се приемете колкото се може повече цветове под формата на храна! Избирайте плодове и зеленчуци с ярки цветове.

17. Научете се да замествате умно повечето съставки. Например спокойно може да замените майонезата със авокадо…

21-colour-food-1
Pinterest

18. Слагайте семена където се сетите. Под семена имам в предвид: слънчогледови семки, чия, тиквени семки…и пр.

19. Изяждайте плодовете сутрин, вместо да си цедите сок. Фибрите, които се намират в тях са далеч по-полезни за организма от чаша сок.

20. Опитайте се поне половината от менюто ви да се състои от зеленчуци.

 

Никой не е казал, че ще е лесно, но си заслужава да опитате нали!?

 

 

 

 

 

източник: www.ladymagazine.bg

снимки: Pinterest

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.