Как да подсилим имунитета си

Хората са изложени на много повече опасности, когато времето е студено. Обикновено есента и зимата са сезоните, когато има бум на грипни епидемии. Най-сигурният начин човек да се предпази от настинки и заболявания е като подсили своята имунна система.

Тя е ключът към добрия „отбранителен щит“ на организма. Имунната система е защитният механизъм на организма, с който той устоява на вирусите. Тя работи независимо от останалата част на тялото и се справя с проблемите, благодарение на белите кръвни телца.

IM3

Имайки предвид това, ако човек иска да бъде здрав, той трябва да има силна имунна система. Има редица фактори, които влияят именно върху нея – някои от които положително, други точно обратното.

Вижте кои са „враговете“ на имунната система:

1. Лошата хранителна диета. Нездравословна храна, кофеин в големи количества и консумация на малко плодове и зеленчуци.

2. Прием на твърде много захар. Захарта е в пряка конкуренция с витамин С, така че ако консумирате много от нея, това може да отслаби вашата имунна система.

3. Яденето на много мазна храна. Високият прием на мазнини или холестерол забавят вашите имунни клетки, което пречи на тяхната бърза реакция при евентуален проблем.

4. Пиенето на големи количества алкохол. Дори да ви се струва странно, вашите имунни клетки също стават дезориентирани, точно като вас.

5. Пушенето. Цигарите влияят зле на цялото тяло, включително на имунната система. Една цигара, например, унищожава около 25 милиграма витамин С.

6. Липсата на сън. Недостатъчният сън понижава функцията на имунната система, затова е много важно да осигурявате на тялото си поне 7 часа сън на денонощие. Лошият сън за по-дълъг период от време значително отслабва имунните сили на организма.

IM6

7. Стресът и депресията. Според данни на Световната здравна организация до 2020 година депресията ще стане второто по тежест заболяване. Затова се старайте да се смеете по-често – гледайте забавни филми и излизайте по-често навън с приятели.

Ето и начините, чрез които може да подсилите своята имунна система:

1. Релаксирайте. Отделяйте поне 10 минути на ден, за да оставате сами със себе си. Спрете да мислите за своите проблеми и се съсредоточете върху хубавите неща в своя живот. По този начин ще повишите нивата на енергия, което ще ви помогне да се справите по-добре със стреса в модерния живот.

2. Изчистете ума си. Седнете на тихо и спокойно място. Съсредоточете се върху дишането си и върху собствената си личност. Не се притеснявайте, ако някоя мисъл се прокрадне в ума ви, а се постарайте да не ѝ обръщате внимание. Останете така колкото може по-дълго време.

im5

3. Спазвайте здравословна диета на растителна основа. Тя съдържа много вещества, които подсилват имунната система. Растителна основа означава да наблягате повече на броколите, зелето, соята и червените плодове като касис, ягоди и други. Една порция зеленчуци може да съдържа повече от 100 различни фитохимикали.

IM4

4. Пийте зелен чай. Той е наситен с много полезни вещества, които имат доказано имуностимулиращо действие.

IM2

5. Тренирайте. Не трябва да пренебрегвате и физическата активност. Няма значение дали това е ходене, плуване или каране на колело за 30 минути. Тренировките ще ви се отразят добре не само на физиката, но и на психиката ви.

 

 

 

източник: tialoto.bg

снимки: health24.com

 

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.