Искате да засилите енергията си – ето как?

На всички семейни хора (и не само), много често им се случва да не им достига енергия. Достатъчно е една разходка в парка с децата и няма нужда от повече доказателства за това. Децата са способни да изцедят и последната капчица енергиен запас от нас, без това изобщо да навреди на тяхната енергичност. Ако добавим към това и натоварените работни графици, домакинската работа и стреса който ни съпровожда навсякъде положението става страшно.

В забързаното си ежедневие често пъти правим грешен избор на храна, след което се чудим, защо ни е толкова трудно да издържим до края на работното време, да не говорим за края на работната седмица.

Да се храним правилно на закуска, обяд и вечеря и да включим здравословни закуски между храненията е фундамент, който е от жизнено важно значение за организма ни ако искаме да се радваме на сила и енергия през целия ден.

Energie-food-7

Приготвили сме ви списък с няколко храни, които засилват енергийните нива в тялото ни, помагат ни да мислим бързо и да сме продуктивни през целия ден. Това разбира се са една малка част, но спокойно може да започнете с тях като за начало 😉

 

1. Кисело мляко

Energie-food-1

Всички знаем, че в киселото мляко се съдържат голямо количество протеини, полезни въглехидрати и мазнини. Когато се почуствате гладни между основните хранения спокойно може да хапнете едно кисело мляко. Ако обаче, млякото не е сред любимите ви храни, може да го добавяте към други ваши предпочитани храни за да се възползвате от полезните вещества съдържащи се в него.

 

2. Горски плодове

Energie-food-2

Те са източник на огромно количество енергия. Изключителен източник на антиоксиданти, които подобряват функциите на тялото. Може да ги добавите към кисело мляко и така ще имате един страхотен десерт. Няма значение какви точно ще изберете – ягоди, черни или червени боровинки, годжи бери, малини или къпини, те всичките ще ви заредят с енергия и ще се чувствате чудесно.

 

3. Спанак

Energie-food-3

Дали ще го хапвате сготвен или суров на салата, той винаги е много полезен. Редовната му консумация ви предпазва от остеропороза, артрит, сърдечни заболявания и много други. Богат на Витамин А, С, К, магнезий, манан, голиева киселина, спанака е един от най-силните източници на енергия.

 

4. Сурови Ядки

Energie-food-5

Всеизвестни са техните мощни преимущества. Богати на полезни мазнини, протеини, витамини и минерали  суровите ядки  ни зареждат не само с енергия, но подобряват мозъчните функции в пъти.

 

5. Пъпеши и Диня

Energie-food-4

Дехидратацията (особено в горещите летни дни) често води до изтощение. Ето защо е много полезно да се консумира много вода или храни с високо съдържание на вода, каквито са пъпешите и дините. Хубавото при тях, е че с ниско съдържание на калории и високо съдържание на витамини и минерали, като – фосфор, калий, калций, магнезий, цинк, желязо, селен и много други.

 

6. Киноа

Energie-food-6

Една от най-полезните храни нашумяла сравнително скоро е киноата. Спокойно може да си приготвяте здравословна закуска с нея и не само. Тя е с ниско съдържание на калории, така че хапвайте спокойно. Богата е на фибри и протеини, които ще ви поддържат във форма цял ден. Може да я ползвате за супи, салати и много други ястия.

 

7. Овесени ядки

Energie-food-8

Те могат да ви заредят за кратко с желаната енергия, ето защо са чудесна закуска за старт на деня. Добър източник на фибри, полезни въглехидрати и протеини.

Сигурна съм, че все повече хора се интересуват от това с какво точно се хранят и как се отразява на организма им. Добавяйки полезни храни, даващи ни енергия към ежедневното си меню ние в същност даваме жива енергия на телата си, а това само по себе си води до видими резултати като цяло в организма. Състоянието на кожата ни се подобрява, храносмилателната система започва да работи по-добре, косата и ноктите стават по-здрави, вътрешните органи също. Добавете и 7-8 чаши вода на ден и ще се чувствате като нови 😉

 

 

 

 

 

източник: ldymagazine.today

снимки: Pinterest

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.