Защо качваме килограми

Съществуват много причини да трупаме излишни килограми. Някои от тях са свързани с хормонални нарушения, други с факта че не можем да устоим пред ежедневните изкушения или просто не сме си изградили подходящ режим на хранене. И все пак има 3 съществени, които вземат превес. Ето кои са те:

Генетичните ни заложби: Всяка клетка в нашето тяло има така да се каже контролен панел, в който се съдържат нашите гени и хромозоми. Това е менюто с инструкции за тялото ни и това е което сме наследили от нашите родители. Това е начина по който нашия организъм реагира, неговото поведение съобразно обкръжаващия го свят.

Обкръжаващата ни среда в която живеем: Средата в която се развиваме като личности е от голямо значение за хранителните и спортни навици, които си изграждаме. Това се отнася с пълна сила за сегашното общества, което расте в една динамична и стресираща обстановка. Живота през последните години става все по забързан, храним се на крак, почти не остава време за спорт и релакс, движим се с коли, ескалатори, за всичко има дистанционни. Няма ги вече спортните лагери от минали години, все по-рядко хората се движат пеш или активно спортуват. Храната е все по-изкуствена, висококалорична, не здравословно приготвена. Разбира се, вече има и такива от нас, които се замислят за всичко това и правят опити да се научат на здравословен начин на живот, хранейки се с БИО храни, но те са сравнително по-скъпи и не всеки би могъл да си ги позволи.

Съществуват и ред лични причини поради които да трупаме килограми: депресия, стрес, отегченост. В тези случаи обикновено се тъпчем без изобщо да броим калориите.

Осъзнавайки причините поради които поемаме повече калории е много важно. Това е първата стъпка в посока промяна на личния ни лайфстаил, на навиците които към момента следваме и не се отразяват добре на нашето здраве. Това е първата стъпка към един по-здравословен начин на живот.

Начина на живот: Това което пием и се храним, и физическата ни натовареност – това са фундаменталните фактори, които трябва да се стремим да променим ако искаме да имаме един здрав организъм и тонуса ни да е на max.

DIET1
Pinterest

Към тях можем да приспособим генетичната си обремененост и обкръжаващата ни среда, защото нашите усилия в тази посока са ограничени. Начина на живот е онази сфера, която е изцяло под наш контрол и от нас зависи какво можем да променим в тази посока. Ето защо е много важно да се образовате, да проучите кои храни са полезни и с какво, как се отразяват на организма? Физическата активност не я забравяйте, може да е малко в началото и постепенно да увеличите натоварванията, но резултата ще ви мотивира.

Повишаването или намаляването на телесната маса се ръководи от няколко прости биологични принципа. Когато консумираме повече калории от колкото нашето тяло може да изразходи, ние трупаме излишна мазнина. Когато консумираме по-малко калории, съответно тази мазнина се топи и теглото намалява. Тъй като драстичните диети не са здравословни за тялото ни и обикновенно след приключването им се получава йо-йо ефект, е много важно да се следва рационален режим на хранене, да не липсва нищо на организма и той да не се стресира. В комбинация с подходящата спортна програма резултатите няма да закъснеят. Трябва обаче да сте търпеливи, защото това е дълъг процес, вие на практика приучавате организма си на нови навици, а за това се иска време!

 

 

 

 

 

източник: ladymagazine.bg

снимка:amazingwishlist.com

 

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.