Защо е толкова важно да правим ПЛАНК?

Планка не изглежда от най-ефективните упражнения, които можем да правим за да подобрим физическата си форма, но повярвайте ми това съвсем не е така. Много хора смятат, че това упражнение е за мързеливците, които не обичат да тичат, скачат и всички останали аеробни упражнения, които карат тялото ни да покачва пулс и да се поти. Но както често се случва в живота простичките неща донасят уникални резултати.

Ако никога до сега не сте опитвали да правите ПЛАНК, може да попаднете в капана и да си помислите, че е супер лесно упражнение и ще можете да го правите изведнъж. Моля ви не подценявайте силата на това упражнение. Да изпълниш правилно ПЛАНК позиция се изисква сила в корема, гърба и стомаха. Веднъж щом го опитате ще разберете, че е необходимо известна практика за да усилите мускулатурата в тази област.

Когато се усъвършенствате в правилното изпълнение на упражнението то ще ви се отблагодари многократно. Ще се радвате на перфектен корем и добре оформен гръб. Освен това ще подобри баланса ви, ще ви успокои и ще намали значително стреса в тялото ви.

ПЛАНК-а не е само за подобряване на коремната мускулатура и намаляване на стреса. Може да го ползвате като упражнение за цялото тяло. Преди да ви предизвикам в двуседмично ПЛАНК предизвикателство ще ви покажа основните ползи от това невероятно лично за мен упражнение.

#1. Фантастична гъвкавост

Не случайно използвам думата „Фантастична“ гъвкавост. Днес, повечето от нас прекарват средно между 12 и 14 часа пред компютъра в опита си да свършат една дозина работа. Това за съжаление не се отразява особено добре на тялото ни и резултата е обща схванатост, болки в кръста, отпадналост . Общото извинение, е че няма време за специални упражнения и часове по спортните зали. Ето защо ПЛАНКА върши чудесна работа за да се отървем от този проблем. 10 минути сутрин преди работа вършат чудеса.

Успешно ще разтегнете и раздвижите мускулите в рамената, ключицата, ахилеса, бедрата и ханша. Различните ПЛАНК позиции работят за различни мускулни групи. Погледнете по-долу снимката за а видите как може да експериментирате в различните варианти на упражнението.

#2. Изчиства съзнанието и дава общо успокоение

Ако сте силно чувствителна личност и се задръствате с прекалено много мисли, стрес и прочие може би това упражнение е вашето спасение. Тъй като не изисква да се прави динамично ви препоръчвам да си пуснете успокояваща музика и да го практикувате сутрин рано. По този начин ще се отърсите от натрупаното напрежение и стрес и ще започвате всеки ден много по-ведри и изпълнени с нови сили.

#3. Ще се радвате на перфектен корем

Винаги сте искали да имате стегнат корем без да се налага да правите по 500 преси всеки ден? Ще ви издам една тайна – това е желанието на всяка жена ;). Ето решение на вашето най-съкровено желание. Разбира се здравословното хранене е задължително. Това не го коментирам. Без да се впускате в екстремални диети и непосилни хранителни режими, просто се хранете чисто и подбирайте внимателно храната си, правете ПЛАНК всеки ден и съвсем скоро ще се радвате на чудесен корем.

#4. Успокоява болката в гърба

Ако често страдате от болки в кръста, ежедневното практикуване на това упражнение ще ви успокои много, докато напълно утихнат. Не говоря за сериозни дискови нарушения, които изискват лекарска намеса. Имам  предвид натрупано напрежение и скованост от заседнало ежедневие и цял ден работа. Вместо да се залежавате на канапето пред телевизора, докато гледате някой сериал спокойно може да правите ПЛАНК и да продължите със сагата или новините ;). По този начин ще се чувствате много по-спокойни и ще спите далеч по-добре.

#5. Ще се радвате на хубава стойка

Кой не харесва изправена стойка? Без значение и мъжете и жените е важно да са изправени и да движат елегантно и уверено. ПЛАНК-а работи с всички мускули на гърба, укрепва ги и по този начин без да усетите ще изправите стойката.

Е….това са само малка част от ползите на това уникално упражнение и си заслужава да се пробвате в нашето ПЛАНК ИЗПИТАНИЕ поне за 2 седмица за да видите какъв ще е резултата. Направете го – вашето тяло го заслужава!

2 седмично ПЛАНК предизвикателство на Ladymagazine.today

Plank-chalenge
http://www.ladymagazine.today/

 

 

 

източник: www.ladymagazine.today

снимка: www.ladymagazine.today

6 коментара
  1. Първо – не правете планк без да сте загрели тялото, поне на базово, ниво. Второ – само с планк, плочки не стават.И трето- сутринта е последния момент от деня в който човек се чувства натоварен и стресиран. И не на последно място:Ако никога не сте спортували, не правете упражнението сами, консултирайте се с човек, който има опит в правенето на упражнения. От опит знам, че хора които се сблъскват с упражнението за първи път го правят съвършено грешно, което им носи много болки в последствие особено в областта на гърба и кръста. Упражненията показани на снимките са за напреднали. За начинаещи тялото трябва да се опира в пода на по -голяма площ – например на лакти или на колена ( важи за страничния и обърнатия планк).

    1. ПОЗДРАВЛЕНИЯ! Отличен коментар!За да си направи статията , госпожата е готова да пожертва здравето на четящи ,доверчиви дами .По-лошо ,предизвиква ги да го съсипят !

      1. Здравейте Г-ин Георгиев,
        Тъй като държа изключително много на нашата аудитория и доверието, което имат към нас не бих си позволила да „съсипя“ здравето на нито една дама. В статията много ясно е обяснено какво може да се очаква от това упражнение, също така за кого е предназначено това упражнение. Вярвам, че и най-доверчивия човек не би могъл да направи нещо, което е непосилно за неговите физически възможности.
        Колкото до коментара на г-ца Димитрова: Никъде не се споменава, че САМО с планк ще могат да оформят плочки на корема. Моля ви не преписвайте думи, които дори не сте прочели.
        Всеки човек тръгнал по пътя на доброто здраве знае, че това е комбинация от физическа активност и правилно хранене. Статията е съсредоточена само върху едно упражнение и ефекта от него. Изрично е упоменато да бъдат внимателни при изпълнението на упражнението и да не го подценяват.
        Желая и на двама ви прекрасна събота и благодаря за активното ви участие.

  2. Здравейте, може ли да дадете малко повече инфо. за упражненията.Особено за страничните планкове. Съжалявам но не мога точно да схвана позицията, ако може просто малко по подробно или видео примерно. От утре започвам предизвикателството.

    1. Здравейте Диана,
      Във видеото ще видите различните позиции обяснени много ясно, както за начинаещи, така и за напреднали. Не претоварвайте тялото, минете през упражненията спокойно без напрежение. Усетете до къде може да понесе натоварването и изберете най-подходящата позиция. УСПЕХ!

      https://youtu.be/K2VljzCC16g

  3. Това са страхотни упражнения, но са и изключително трудни. Изглеждат лесни, но се изисква издръжливост. Особено страничния планк.
    Имат голям ефект, но само ако се изпълняват правилно.
    Позволявам си да дам съвет, защото и аз съм си мислела, че ги правя правилно, докато не ги направих пред огледалото. За да свикнете правете ги пред огледало 🙂
    Успех

Leave a Reply

Your email address will not be published.