Защо е полезно да спортуваме през зимата

Съществуват много причини поради които е нездравословно да се работи навън през студените зимни месеци. Много от нас са на мнение че зимата е период по време на който трябва да са почива и да се преустановят спортните занимания. В същност е в пъти по-здравословно да се спортува зимата отколкото лятото имайки предвид, че през зимата деня е по-кратък и по-голямата част от времето си я прекарваме лежейки на дивана изяждайки големи количества калорична храна. Това не само се оказва пагубно на талията, но е твърде опасно и за здравето ни. Приготвили сме ви списък с поне 7 причини и добавете в дневните си занимания поне 1 час спорт без значени какъв е сезона.

 

1.Подобрявате имунната си система

Редовните спортни упражнения са силен имуностимулант. Освен това здравословното хранене играе важна роля в развитието на имунната система. Имайте в предвид, че дори 10 минутна тренировка би оказала влияние на начина по който се чувствате. Не е необходимо да изтичвате 20 км. всяка сутрин, достатъчно е да отворите широко прозореца, да се раздишате добре, да направите един комплекс от лицеви опори, коремни преси и клякания и със сигурност тонуса ви ще е съвсем различен.

2. Изгаряйте излишните калории

По време на студените зимни месеци всеки човек консумира повече калории отколкото изгаря, и ако пропуска спортните си занимания тези калории се натрупват като запаси по-бързо от колкото предполагате. Освен това през зимата се натрупват много празници по времето на които винаги се прекалява не само с храна, но и с алкохол. Ето защо е изключително важно да се упражнявате редовно, така ще се подготвите за топлите летни месеци много по-лесно и бързо отколкото предполагате.

3. Подобрете тонуса си

През зимата е трудно да останем мотивирани, продуктивни и позитивно настроени през цялото време. Това е така, защото слънцето е по-слабо, по-рано залязва и по-голямата част от деня е студено и тъмно. Спортувайки обаче ние повишаваме енергията, силата, издръжливостта с това и тонуса ни. Изследвания сочат, че именно чрез спорта се повишава количеството ендорфин в организма ни и по-този начин се чувстваме в пъти по-добре.

4. Научете се как да спортувате в непредвидени ситуации

Зимния сезон е пълен с изненади, но със сигурност не бива да им се оставяме да ни попречат на спортните занимания. Бъдете креативни и измислете забавни начини да заместите регулярните си спортни активности с алтернативни такива. Възможностите са безкрайни: ски, кънки, борд, йога, скачане с въже, клекове и много, много други.

5. По-дълъг живот

Хибернацията може да е страхотно нещо, но със сигурност не е полезна за нашето здраве. Прекалено много сън се отразява на тялото ни по същия пагубен начин както липсата на сън, прекарването на дълги часове пред телевизора е още по-неблагоприятно за организма ни. Активен начин на живот е ключето към дълъг и здравословен живот.

6.Запазете добрата си форма

През зимата може и да успеете да скриете някой друг килограм под купищата пуловери и палта, но с идването на пролетта и лятото ще ви става все по-трудно. Ето защо спортувайки зимата няма да ви се налага да се подлагате на екстремни диети и спортни режими за да сте отново във форма. Със сигурност е по-разумно и здравословно да спортувате целогодишно отколкото да постигате изтощителни успехи за месец.

7. Спрете с извиненията

Зимата е сезона на Извиненията нали!? Празници, отпуски, ваканции, настинки, бързо се стъмва и какво ли още не….Както и да е, извинението е навик с който трябва да се разделите колкото се може по-бързо. Може и да ви звучи като предизвикателство, но това е нещо което само ви пречи. Помнете, че спорта е здраве без значение колко студено е навън. Пуснете си хубава музика, обуйте чифт удобни маратаонки и излезте да потичате за 20 мин. Ще се почувствате фантастично…повярвайте ми 😉

 

 

 

 

 

източник: ladymagazine.bg

снимки:www.huippukuntoon.fi

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.