Защо диетата не работи?

Няколко неща пречат на диетата да проработи – ако разберете правилно кои са те и ги избегнете, диетата ви ще „проработи“.

Повечето от нас са се сблъсквали с проблема „неработеща“ диета или качване на килограми вместо сваляне. Колкото и странно да звучи – често се случва. Но има няколко неща, които ще ви помогнат да избегнете тази ситуация, да стимулирате метаболизма си, за да има ефект диетата ви.
Диетата:

Не е подходящата

Резултати от проучване показват, че една от три жени започват диета във възрастта между 15 и 20 години. След това повечето жени редовно се подлагат на диети, поне три пъти годишно, а повече от 10% – пет пъти през годината. Многото режими обаче действат безразборно, което блокира метаболизма, докато други пък го разстройват.

Например, ако намалите мазнините, организмът ви ще бъде повлиян от излишните въглехидрати, които не може да изгори.
Не е стриктна

Когато хората на диета си позволят да похапнат нещо забранено, имат чувството, че са съсипали всичко, което ги кара да прекратят диетата и незабавно се връщат към старите си, нездравословни навици. Но ако във всяка друга сфера от живота си сме приели, че няма съвършенство и използваме грешките си, за да се учим от тях, същото трябва да важи и тук.

Ако ядете много, запитайте се защо. Обръщате се към храната като награда, за комфорт или за да облекчите стреса? Открийте каква е причината да прекалявате с храната, а след това обмислете как да се справите с проблема по друг начин. Така че ако сте преяли не по друга причина, а защото наистина сте гладни -диетата не работи за вас и това е категорично.

Нека бъде балансирана

Баланс може и да е отегчителна дума, но ако разберете какво наистина означава, ще успеете. Ако имате торта, изяжте я. Всички имат поне една храна, от която не могат да се откажат. Според едно проучване петте основни храни, на които не можем да устоим, са шоколад, чипс, сирене, хляб и вино.

Може да се поддадете на изкушението без да нарушите диетата, ако сте създали баланс. Например, ако сте отишли на ресторант и искате десерт, богат на мазнини и въглехидрати, изключете мазнините и въглехидратите от основната вечеря – поръчайте ястие със зеленчуци на пара и пиле.

 

снимка:Pinterest

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.