Започвате нова работа?

Ето няколко съвета, как да се климатизирате по-лесно…

Първият ден на новото място ви носи предизвикателства, но и ви дава възможности за учене

Работата заема голяма част от живота на човек, така че е напълно нормално смяната на работното място да бъде съществен момент за всеки работещ. Дори да имате години стаж зад гърба си, първият ден на ново място винаги е напрегнат. Това, което е задължително да знаете е, че трябва да сте наясно със своите възможности и да не се опитвате да поемете задача, за която все още не сте готови.

Независимо на колко години е човек, някои неща, свързани със започването на нова работа, си остават същите. Задължителните правила при всяко кариерно начало е да работите усилено, да развиете добри отношения с вашия пряк ръководител и да започнете да сътрудничите, когато можете. Ето и кои са другите неща, които трябва да имате предвид, започвайки нова работа:

1. Подгответе се да не знаете всичко. Напълно нормално е да не сте наясно с всички нови задължения. Дори досега да сте работили на абсолютно същата позиция, пак ще има неща, които ще се различават със старата ви работа. Дайте си време да се научите и не се чувствайте глупави.

2. Нормално е да задавате въпроси и да получавате помощ. Повечето хора нямат нищо против да помагат. Ако имате късмет, ще попаднете на място, където колегите ви са отзивчиви. Не се притеснявайте да искате съвет или някаква информация. Във всеки офис има по някой човек (най-малко), който е запознат с голяма част от нещата, които се случват във фирмата. Най-добре се обръщайте към него, когато ви трябва по-изчерпателен отговор.

3. Не казвайте нищо, което не искате да повторите. Вие сте новакът, така че е напълно в реда на нещата хората да говорят за вас. Не казвайте обаче нищо, което може да им даде хляб за обсъждане и клюкарстване.

4. Не говорете в асансьора или в тоалетната. Докато не опознаете хората във фирмата, не знаете реално кой стои около вас. По тази причина е по-добре да пестите своите приказки, поне по отношение на работата. Макар че лични разговори също не са за предпочитане.

5. Бъдете настроени приятелски към всички. В началото не знаете кой ваш колега ще бъде в състояние да ви помогне в бъдеще, затова е добре да се държите мило с всички. Подобно добронамерено поведение може да бъде извор на нови приятелства.

6. Нормално е да се безпокоите. Все пак това е нещо ново за вас. Всъщност безпокойствието не е толкова лошо за вас, тъй като може да ви даде енергия и фокус. Не забравяйте, че всичко става по-лесно с времето.

7. Постарайте се да запомните лица и имена. Някои хора са добри физиономисти, но не помнят имена. Други пък лесно запомнят как се казва даден човек, но изпитват трудности да го разпознават лесно всеки път. За да не изпадате в конфузни ситуации, опитайте се да запомните кой кой е във фирмата.

 

 

източник: tialoto.bg

снимка:thedailymuse.com

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.